Przygodę z e-marketingiem rozpocząłem jeszcze na studiach, w 2011 roku. Jednak krokiem milowym było rozpoczęcie pracy w jednej z największych agencji marketingu internetowego w Polsce. Zaczynałem w niej, jako asystent, a kończyłem, jako starszy specjalista SEO i analityki internetowej. Byłem w niej odpowiedzialny też za szkolenie całego, kilkudziesięcioosobowego działu SEO.
Dlaczego praca w agencji była krokiem milowym? Bo dzięki niej:
- Poznałem świetnych specjalistów, od których mogłem się uczyć – to dzięki nim jestem tym, kim jestem.
- Mogłem prowadzić projekty o przeróżnej skali: od lokalnych biznesów, przez e-commerce, aż po ogólnopolskie brandy – nauczyło mnie to, że każda z „półek” ma swoje charakterystyczne wyzwania i ograniczenia, którym trzeba sprostać, by skutecznie poprowadzić projekt.
- Miałem możliwość współtworzyć komórkę zajmującą się analityką i optymalizacją konwersji – to zaprowadziło mnie na studia podyplomowe z zakresu user experience.
Doświadczenia te przenoszę do jednego z większych i najstarszych polskich e-commerce’ów, z którym współpracuję od 2018 roku. Buduję i szkolę w nim komórkę, która zajmuje się zadaniami z zakresu SEO. Odpowiadam również za analitykę internetową. Wspieram danymi ważne decyzje biznesowe.